keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Ymmärtämisestä

On ollut sitten ihanaa. Olen vanhempien ja mummoni luona käymässä, asuvat samassa taloudessa lapsuuden kodissani. Täällä on rauhallista ja sillä tavalla helppoa, ettei tarvitse miettiä koko ajan syömisiä, eikä tarvitse olla yksin. Siis lomaa tämä ainakin on.

On tarkoitus olla täällä ensi viikon alkuun, mutta eihän sitä tiedä, ehkä kuitenkin olen, koska on tullut jo luvattua niin. Tietenkin, jos tulee jokin ihan ylittämätön idea, niin sitten kyllä lähden, oli mitä hyvänsä muka täällä.

Niin - on vaikeaa olla itsekäs terveellä tavalla ja jämäkkä - nytkin olen vetkutellut puhelimessa ja laiminlyönyt omia asioitani, kun on tuntunut, ettei viitsi lopettaa jonkin hauskan tekemistä. Olen saanut kyllä aikaiseksikin aika paljon viime aikoihin verrattuna ja, mitä järkeä on verrata ylipäätään, tiedän itsekin, että olen ollut ihan tarpeeksi ahkera.
Nyt sitten tänään olen ollut väsynyt ja saamaton ja soimannut siitä itseäni oikein reilulla kädellä. Ei se ole mikään ihme, kun ensin ei tee mitään ja sitten ihan hulluna kerralla. Olisiko jokin keskitie mahdollista - sitä minä tässä nyt mietin.

Kenties nämä minun juttuni jaksamisesta ottavat jo jotakuta pannuun. Olen tottunut siihen, että ihmiset eivät kestä uupumusta ja eivät halua kuulla siitä. On tietty toisenlaisiakin ihmisiä ja siitä olen kiitollinen. On myös tärkeää, että osaa puhua jostakin muustakin ja mielestäni ei ole kyse siitä, etten osaisi - välillä vaan vajoan omiin maailmoihini ja tässä on seuraus - hyvässä ja pahassa. :)

Ei minua tarvitse ymmärtää, ei. Minä tahdon vain ymmärtää itse itseäni - en suhtautua enää tuomitsevasti. Sitten minua ärsyttää, että edelleen itse suhtaudun joskus johon kuhun, että hän ei saisi olla tuollainen, vaikka tässäkin ihmisessä on paljon hyvää - karmeaa suvaitsemattomuutta.

Voi, te rakkaat. Minusta tuntuu, että olen jotenkin onnellinen, mutta aina en osaa arvostaa kaikkea ja siitä kai se onnettomuus yleensä johtuu. :) Minulla on ystävä, joka tekee juuri noin laittaa ikävän asian perään hymiön - niin sellaista se on tämä elämä - tahtoo sanoa.

Voi te, kun en aina osaa olla oikein ja sitten harmittaa. En osaa rakastaa. Ja sitten, kun osaan, edes vähän, olen onnellinen, niin onnellinen, että en muuta kaipaakaan. :)

Kyllä te tiedätte, mistä puhun. Kai jokainen tuntee sen joskus; ettei tarvitse mitään, kaikki on tässä ja nyt, ja elämä on juuri niin kuin pitää olla. Hakeminen on tylsää, tylsistyttävää. Minä koetan olla tyytyväinen. Kiitos teille kaikille, jotka olette tulleet lukijoikseni ja satunnaislukijoille tai muille.


Heli

7 kommenttia:

hanne virtauksesta kirjoitti...

Oikein ihanaa, suloista Pääsiäisen aikaa sinulle heli sinne vanhempiesi luokse..
On suurenmoista, kun on mahdollisuus viettää vanhempien ja isovanhemman kanssa aikaa, tärkeää aikaa, aikaa jolloin vain saa olla...
Mietin, kuinka äkkiä isäni lähtikin pois ja äitini on hoivakodissa...
Juuret ikäänkuin häviää tai niiden on vahvennuttava, kun joudut itse ottamaan vastuun, ei ole enää sitä kotia, jossa kaikesta huolimatta, oli joku turva, vaikkei ollutkaan..

Nauti rakkaimmistasi ja nauti omasta ajastasi siellä...
ihanaa Pääsiäistä halauksin..hanne

Heli kirjoitti...

Kiitos, Hanne!
halauksia sinnekin. ja samoin sinulle oikein nautinnollista ja rauhaisaa pääsiäistä. :)

SeijaTuulikki kirjoitti...

Hei Heli!

Aurinkoista Pääsiäistä Sinulle!

Näkyväksi:
Matka Itseen :)Päämääränä hiljaisuus ja ilo:)
ja
Tervetuloa Tähtisilmän matkaan kohti Valoa :)

SeijaTuulikki kirjoitti...

Ainainen suorittaminen ei oo hyväksi; päämääräsi on ILO ja HILJAISUUS :)

Anna itsellesi Anteeksi ja nauti Pääsiäisen Aurinkoisista päivistä tässä ja nyt hetkessäsi :)

Rakkaudella ...

Heli kirjoitti...

Kiitos, SeijaTuulikki tervetulotoivotuksista ja kannustuksesta. :) Ja toivottavasti pääsiäisesi on ollut oikein mukava.

<3

SeijaTuulikki kirjoitti...

Kiitos oli. Aurinko paistoi joka päivä :) Pihatöitä sain tehtyä kiitettävästi; ystäviänikin näin jne. Tänään alkoi odotettu sade illalla; vaikkakin vain hentonen :)routa sulaa :)

Iloisia hetkiä viikkoosi :)

Heli kirjoitti...

Kiitos, SeijaTuulikki. Hyvää alkanutta viikkoa sinulle! :)