maanantai 14. marraskuuta 2011

Omat rajat - kipeää etsimistä,

seinään pysähtymistä.

Fyysisyyteen kiinnittyneenä.

Miksi, miksi - voi niin vaikeaa olla

kantaa vastuuta, selviytyä.

Hengittämällä tiedän -

on vain tämä hetki,

ja kaikki, mitä pidän selviytymisenä

on vain mieleni tuoma harha,

ja todellinen elämä hengittää meissä luonnostaan,

kun vain sallimme sen ja otamme vastaan.


Illan hiljaisuudessa

tähdet kimmeltävät.

Otat minua kädestä,

silität lempeästi.

Tulet vastaan, puolimatkassa.

Rakastat - ehdoitta,

minä tunnustelen maaperää,

pelkään, että se ei kestä,

vaikka niin monta kertaa

olen saanut huomata:

se kestää, se kantaa,

ja itse viisastun,

ja ne taidot, jotka minulla on

synnyinlahjana, ne säilyvät,

vahvistuvat,

paranevat,

ja minä paranen,

enkä minä kanna läheskään niin suurta taakkaa enää,

kun olen oppinut haurauteni, ja

hyväksymään hetkelliset hairahdukseni polultani.


Pyöreäsilmäinen lapsi,

aina hymyilemässä,

kesti kaiken, koska tiesi -

jossain on aina paremmin.

Ymmärsin,

ei tämä minua kaada,

minä kaadan itseni.

Ja sen vuoksi,

itkin hiljaa

sisäänpäin -

äänetöntä itkua,

ja tunsin pelkoa, häpeää, vihaa, katkeruutta,

mutta ei se vesittänyt

todellisen olemukseni paloa,

ei antanut syytä

luovuttaa.


Ja nyt ymmärrän,

sinä tiedät myös,

jossain syvällä sopukoissasi

on tieto

paremmasta,

ehjemmästä elämästä,

ja potentiaalistasi,

kauneudestasi,

runsaudestasi,

ehtymättömästä lähteestä

virtaavasta vapauden tuoksusta.


Sinun hengityksesi

kertoo sen sinulle,

vilpittömästi, puhtaasti,

kertaheitolla,

kun kuuntelet,

syvästi hengität,

sinä palaat

alkulähteeseen -

rakkauteen.

Ei kommentteja: