maanantai 20. kesäkuuta 2011

Luottamuksen, valon ja rakkauden aikakausi

Luottamuksen, valon ja rakkauden aikakausi on täällä, kun tahdot, että se on. :)

Kyse on hyvin pitkälle luottamuksesta. Se on heittäytymistä ja uskallusta. Kuten ystäväni sanoi minulle: uskalla olla onnellinen. Ei ole todellakaan mitään väliä, mitä joku sanoo, kunhan sisällään tietää, että ilo on meidän oikeutemme.

Minä en ainakaan suostu uskomaan muuta. :)

Minulla ei todellakaan ole ollut helppoa. Vieläkin on tullut hetkiä, jolloin epäilen itseäni ja pelkään. Ei ole silti mitään syytä pelätä. Jos jokin asia muuttuu, en voi sille mitään, tai sitten yritän estää sen, jos mahdollista. Ainoa, jolle voin tässä maailmassa jotain todella tehdä, on asenteeni. :)

Luonnossa on niin paljon kauneutta. Ei tarvitse kuin katsoa taivaan sineen ja halata puita ja tuntea maa paljaiden jalkojeni alla, niin tunnen syvää kiitollisuutta. Ja silti - tuo kauneus olemme me jokainen. Ei ole erillisyyttä. Se, minkä näemme ulkopuolellamme, on sisällämme, ja päinvastoin.

Juuri tuota totuutta maailmankaikkeudesta hankin itselleni opettamaan Maailmankaikkeus-mandalan  Enkelinrepusta Riitta-Marja Gauffinilta. Alussa aivan jämähdin sen kuvan ääreen, tiesin, että se opettaa minulle jotain hyvin tärkeää itsestäni ja maailmasta.

Alussa minun oli tarkoitus kirjoittaa tästä aikakaudesta niin kuin otsikkonikin kuuluu, mutta sehän on tässä hetkessä ja kaikkialla. Tahdoin myös kertoa, mikä on auttanut minua. Kaikilla on omat keinonsa päästä lähemmäs Jumalaa, Kaikkeutta. Niin uskon. :)

Ja myös ymmärrän, että nyt minun on keskityttävä omaan elämääni. Olen elämäni aikana ollut aika auki ja miettinyt helposti toisten ihmisten ongelmia ja projisoinut kaiken yhdeksi sekasotkuksi. Rauhan kautta näen selvemmin - sitä kaikkea ei oikeastaan ole ollut olemassa muualla kuin päässäni. Toivottomuus on ollut päässäni. :)

Ajattelen, etten ole valmis. Voinko olla valmiimpi. Elämä on kasvua oppia huomaamaan kauneus. Niin uskon. Sinä olet kaunis. :)




Ps. Talvinen kuva, tiedän, mutta tahdoin laittaa jonkun ottamani kuvan kerrankin postaukseeni. Suurin osa kuvistani on tällaisia aika hämärän oloisia, pimeällä otettuja. Kesäkuvat on paitsiossa. :)








Tervetuloa myös Tuuli, Eino ja Paula T lukemaan ja jakamaan. :)

Ei kommentteja: